maandag 31 januari 2011

30 graden kouder..

Gister ochtend ben ik weer aangekomen in Nederland! Mijn reis terug naar huis is prima verlopen, zaterdag ben ik om 12 uur bij mijn gastgezin weg gegaan. ik ben met een taxi naar het tro station voor Accra gegaan en heb daar een tijd moeten wachten tot de trotro vertrok. Ik zat met vier mensen op een drie persoonsbank met twee tassen op schoot. Mijn koffer was ergens tussen gepropt en schudde de hele weg lekker mee. In Accra kon ik een taxi rechtstreeks naar het vliegveld krijgen, dat was dus makkelijk. Om half 4 was ik al op het vliegveld. Daar kwam ik nog een Duitse vrouw tegen die ik vaag kende uit Cape Coast, ze had helaas wel een andere vlucht dan ik. We hebben samen wat gegeten op het vliegveld wat wel prettig was, een hele dag alleen is namelijk toch wel saai. Iets na 10en vertrok mijn vlucht, ik zat tussen twee Ghanezen waardoor ik tot in Nederland nog een beetje het gevoel had in Ghana te zijn.
Op het vliegveld stonden mijn ouders, Mirthe, Whitley en Nick mij op te wachten. Echt super leuk! Hierna gingen we de kou in op weg naar Zeeland waar we ontbeten hebben met tosti's en warme chocomelk met slagroom. Er kwamen ook nog wat andere mensen langs. 's middags heb ik kunnen genieten van een WARM bad en SNEL internet!! Mijn eerste dag terug in Nederland was dus meteen al erg leuk. Het is wel weer even wennen om weer thuis te zijn. Het is hier vooral erg koud en alles is erg georganiseerd wat opzich wel weer prettig is.

2 opmerkingen:

  1. goed om te lezen dat je weer thuis bent.
    dat zal best wennen zijn in de kou tussen de bleekneuzen.
    groeten van annette en kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haaa Brechje,
    Goed om te lezen dat je heelhuids thuis bent gekomen! Maar die overgang in temperatuur lijkt me vreselijk. Ik hoop dat je ouders een extra trui voor je bij zich hadden op Schiphol! Gelukkig wordt 't de komende dagen weer boven nul en beginnen de dagen al wat te lengen.

    Ontbijt met tosti's..... is dat een goed Ghanees gebruik??? :) Zal ik Loes daar t.z.t. ook op tracteren?

    In elk geval wens ik je succes met akklimatiseren in alle opzichten!
    Wat ga je eigenlijk de komende maanden doen, heb je nog een baantje of heb je andere plannen.
    Ik hoor 't vast wel een keer en anders wel via Loes.

    Hartelijke groeten ook aan je ouders.
    Els

    BeantwoordenVerwijderen